🎯 Cel Twojej firmy to również nasz cel. Jak więc zadbać o to, aby pracownicy byli zaangażowani i realizowali swoje zadania w programie wsparcia sprzedaży? Oto 10 sprawdzonych tricków, które sprawią, że Twój zespół ruszy z miejsca z nową energią i motywacją!
🏆 1. Podziel użytkowników na grupy
Organizowanie konkursów to świetny sposób na motywowanie zespołu, ale, ale ... musisz zadbać o uczciwą rywalizację! Podziel pracowników na grupy o zbliżonych wynikach. W ten sposób szanse w grze o nagrody są wyrównane, a uczestnicy o słabszych wynikach nie będą czuli się zdemotywowani do działania na samym starcie.
Taka technika stosowana jest z powodzeniem w sporcie podczas np. przydziału do grupy wiekowej, wagowej lub startu w biegach długodystansowych w grupie o określonych osiągach czasowych.
👥 2. Konkursy zespołowe, a społeczna odpowiedzialność
Jeśli obserwujesz, że niektórzy pracownicy bardzo konsekwentnie realizują swój plan na osiągnięcie niskiej aktywności w aplikacji, aby to zmienić — spróbuj wciągnąć ich do gry zespołowej. Zorganizuj konkursy zespołowe, w których wynik całego zespołu zależy od wspólnego wysiłku wszystkich osób w drużynie. Społeczna odpowiedzialność to potężny czynnik motywacji, a rywalizacja w ramach grupy może zmienić nawet najmniej zmotywowanych.
Weźmy jako przykład ten, wymieniony w artykule na blogu McKinsey & Company: From me to we: the next shift in performance management finansową, która zastąpiła wszystkie cele indywidualne w centrach obsługi celami zespołowymi. W ciągu kilku miesięcy zanotowała wzrost wydajności o ponad 10 procent.
🎁 3. Wykorzystaj różne mechaniki nagradzania
Podtrzymaj zainteresowanie projektem stosując różne mechaniki nagradzania. W ten sposób dostarczysz motywacji dla różnych typów osobowości i każdy będzie miał powód, by angażować się w program.
📈 4. Codzienne aktualizacje postępów
Utrzymaj stałe zaangażowanie, dostarczając użytkownikom codzienne aktualizacje ich postępów w realizacji celów. Każdy chce wiedzieć, jak mu idzie, zwłaszcza w porównaniu do innych uczestników. Daj im powód, aby regularnie zaglądali do aplikacji, by śledzić swoje postępy.
Według badania opisanego na łamach Business Harvard Review w artykule: The Power of Small Wins – pracowników motywują do ciągłych postępów codzienne, małe sukcesy. To właśnie one mogą napędzać pracowników do większej kreatywności i produktywności.
🎓 5. Spersonalizowana edukacja
Wierzymy w skuteczność edukacji. Jeśli chcesz włączyć ją do programu wsparcia sprzedaży, podejdź do tego tematu w sposób przemyślany. W myśl metody Jobs To Be Done odkryj, czego Twoja grupa docelowa naprawdę potrzebuje, aby lepiej wykonywać swoje zadania. Każdy materiał edukacyjny, jaki przekazujesz, powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkowników.
🔄 6. Zaplanuj i zróżnicuj cele
Planowanie celów to klucz do skutecznego programu wsparcia sprzedaży. Daj użytkownikom jasne cele i ścieżki do ich osiągnięcia. Nie zapomnij o zróżnicowaniu celów taki sposób, aby dopasować je do spektrum możliwości w poszczególnych grupach użytkowników.
🗣️ 7. Otwarty i dwukierunkowy feedback
Stwórz otwarty kanał komunikacji z użytkownikami. Pozwól im wyrazić swoje opinie i pomysły. Odpowiedz na ich pytania i uwagi. Dwukierunkowy feedback to klucz do budowania trwałych relacji z użytkownikami.
Badania przeprowadzone przez Gallup w 2021 roku wykazały, że 70% pracowników uważa, że częsty feedback od przełożonych wpływa pozytywnie na ich motywację. System regularnych spotkań i rozmów między pracownikami a przełożonymi, w których mogą wyrazić swoje opinie i pomysły, jest kluczowym elementem zwiększania zaangażowania.
💡 8. Wspieraj rozwój umiejętności
Oferuj użytkownikom możliwość rozwoju umiejętności związanych z pracą. Udostępnij im materiały szkoleniowe, webinaria i wsparcie od ekspertów. Dzięki temu nie tylko zwiększysz ich zaangażowanie, ale także pomagasz im stawać się lepszymi w tym, co robią.
📣 9. Komunikuj sukcesy
Podkreślaj sukcesy użytkowników, nagradzaj ich osiągnięcia.Pokaż, że doceniasz ich wysiłek. To działa motywująco na innych uczestników i tworzy pozytywną atmosferę w programie.
🔄 10. Cykliczne elementy, takie jak sezony
Wreszcie, wykorzystaj mechanizmy, takie jak sezonowość – my z powodzeniem używamy tego mechanizmu w aplikacji teambooster i widzimy efekty. Cykliczne elementy dodawanie nowych wyzwań oraz nagród, zachęca użytkowników do angażowania się.