Budowanie zaangażowania w programie wsparcia sprzedaży - 10 tricków

Zbuduj program, który motywuje w długiej perspektywie.

🎯 Cel Twojej firmy to również nasz cel. Jak więc zadbać o to, aby pracownicy byli zaangażowani i realizowali swoje zadania w programie wsparcia sprzedaży? Oto 10 sprawdzonych tricków, które sprawią, że Twój zespół ruszy z miejsca z nową energią i motywacją!

🏆 1. Podziel użytkowników na grupy

Organizowanie konkursów to świetny sposób na motywowanie zespołu, ale, ale ... musisz zadbać o uczciwą rywalizację! Podziel pracowników na grupy o zbliżonych wynikach. W ten sposób szanse w grze o nagrody są wyrównane, a uczestnicy o słabszych wynikach nie będą czuli się zdemotywowani do działania na samym starcie. 
Taka technika stosowana jest z powodzeniem w sporcie podczas np. przydziału do grupy wiekowej, wagowej lub startu w biegach długodystansowych w grupie o określonych osiągach czasowych.

👥 2. Konkursy zespołowe, a społeczna odpowiedzialność

Jeśli obserwujesz, że niektórzy pracownicy bardzo konsekwentnie realizują swój plan na osiągnięcie niskiej aktywności w aplikacji, aby to zmienić — spróbuj wciągnąć ich do gry zespołowej. Zorganizuj konkursy zespołowe, w których wynik całego zespołu zależy od wspólnego wysiłku wszystkich osób w drużynie. Społeczna odpowiedzialność to potężny czynnik motywacji, a rywalizacja w ramach grupy może zmienić nawet najmniej zmotywowanych. 

Weźmy jako przykład ten, wymieniony w artykule na blogu McKinsey & Company: From me to we: the next shift in performance management finansową, która zastąpiła wszystkie cele indywidualne w centrach obsługi celami zespołowymi. W ciągu kilku miesięcy zanotowała wzrost wydajności o ponad 10 procent.

🎁 3. Wykorzystaj różne mechaniki nagradzania

Podtrzymaj zainteresowanie projektem stosując różne mechaniki nagradzania. W ten sposób dostarczysz motywacji dla różnych typów osobowości i każdy będzie miał powód, by angażować się w program.

📈 4. Codzienne aktualizacje postępów

Utrzymaj stałe zaangażowanie, dostarczając użytkownikom codzienne aktualizacje ich postępów w realizacji celów. Każdy chce wiedzieć, jak mu idzie, zwłaszcza w porównaniu do innych uczestników. Daj im powód, aby regularnie zaglądali do aplikacji, by śledzić swoje postępy.

Według badania opisanego na łamach Business Harvard Review w  artykule: The Power of Small Wins – pracowników motywują do ciągłych postępów codzienne, małe sukcesy. To właśnie one mogą napędzać pracowników do większej kreatywności i produktywności.

🎓 5. Spersonalizowana edukacja

Wierzymy w skuteczność edukacji. Jeśli chcesz włączyć ją do programu wsparcia sprzedaży, podejdź do tego tematu w sposób przemyślany. W myśl metody Jobs To Be Done odkryj, czego Twoja grupa docelowa naprawdę potrzebuje, aby lepiej wykonywać swoje zadania. Każdy materiał edukacyjny, jaki przekazujesz, powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkowników.

🔄 6. Zaplanuj i zróżnicuj cele

Planowanie celów to klucz do skutecznego programu wsparcia sprzedaży. Daj użytkownikom jasne cele i ścieżki do ich osiągnięcia. Nie zapomnij o zróżnicowaniu celów taki sposób, aby dopasować je do spektrum możliwości w poszczególnych grupach użytkowników.

🗣️ 7. Otwarty i dwukierunkowy feedback

Stwórz otwarty kanał komunikacji z użytkownikami. Pozwól im wyrazić swoje opinie i pomysły. Odpowiedz na ich pytania i uwagi. Dwukierunkowy feedback to klucz do budowania trwałych relacji z użytkownikami.

Badania przeprowadzone przez Gallup w 2021 roku wykazały, że 70% pracowników uważa, że częsty feedback od przełożonych wpływa pozytywnie na ich motywację. System regularnych spotkań i rozmów między pracownikami a przełożonymi, w których mogą wyrazić swoje opinie i pomysły, jest kluczowym elementem zwiększania zaangażowania.

💡 8. Wspieraj rozwój umiejętności

Oferuj użytkownikom możliwość rozwoju umiejętności związanych z pracą. Udostępnij im materiały szkoleniowe, webinaria i wsparcie od ekspertów. Dzięki temu nie tylko zwiększysz ich zaangażowanie, ale także pomagasz im stawać się lepszymi w tym, co robią.

📣 9. Komunikuj sukcesy

Podkreślaj sukcesy użytkowników, nagradzaj ich osiągnięcia.Pokaż, że doceniasz ich wysiłek. To działa motywująco na innych uczestników i tworzy pozytywną atmosferę w programie.

🔄 10. Cykliczne elementy, takie jak sezony

Wreszcie, wykorzystaj mechanizmy, takie jak sezonowość – my z powodzeniem używamy tego mechanizmu w aplikacji teambooster i widzimy efekty. Cykliczne elementy dodawanie nowych wyzwań oraz nagród, zachęca użytkowników do angażowania się.

Szukasz informacji o programach motywacyjnych? Sprawdź nasze najnowsze artykuły

Startujemy?
Aktywuj demo już dziś!

Poznaj podstawowe funkcjonalności naszej aplikacji, aktywując swój indywidualny dostęp.
Samodzielnie wypróbuj naszą aplikację!
Przekaż nam dane, na które powinniśmy aktywować Twój dostęp do demo.
Super!
W ciągu kilku minut, na podany adres email, otrzymasz link do logowania w demo.
Oops! Coś poszło nie tak.
Wypełnij ponownie lub napisz do nas w zakładce Kontakt.