Zespół contact center pracujący w Electrolux otrzymał nowe obowiązki, do których - po raz pierwszy w historii - dołączyła także telefoniczna sprzedaż produktów. Firma musiała sprawnie wyposażyć członków zespołu w wiedzę dotyczącą produktów i oferty oraz rozwinąć u nich nowe kompetencje, m.in. dotyczące sposobu prowadzenia rozmów sprzedażowych. Ponieważ zespół miał postawione konkretne KPI sprzedażowe, istotnym wyzwaniem było wzbudzenie zdrowej rywalizacji pomiędzy członkami zespołu, która wesprze ich w realizacji celu biznesowego.
Stworzyliśmy aplikację Masterlux osadzoną w realiach kulinarnych. Dział contact center został podzielony na 3 zespoły, które walczyły o miano zwycięzcy w kuchni Masterlux. W mechanice aplikacji skupiliśmy się na wzbudzeniu współodpowiedzialności zespołowej: za wykonanie zadań przez wszystkich członków zespoły otrzymywały składniki potraw, które mogli złożyć w danie tylko jako drużyna (wygrywała ta, która „przygotowała” w aplikacji najwięcej dań z uzbieranych podczas sezonu składników).
Mechanika składników unikalnych dla danego zadania wzmocniła odpowiednie zachowania i postawy oraz wzajemną motywację do intensyfikacji działań sprzedażowych. Aplikacja nagradzała indywidualne i zespołowe wskaźniki sprzedaży produktu, dosprzedaży usług czy tempo After-Call Work (ACW - zadania do wykonania w CRM po każdej rozmowie). Równolegle do zmagań zespołowych pracownicy otrzymywali indywidualne punkty, które mogli później wymienić na nagrody - w całościowej rozgrywce walczyli więc o cele własne i zespołowe.
Osiągnięte cele: zwiększenie wyników sprzedażowych - wzbudzenie współodpowiedzialności zespołu za wyniki
202% wzrostu wyników sprzedaży w czasie trwania pierwszego sezonu Masterlux
807 łączna liczba zadań wykonanych w przez pracowników zespołu call center w ciągu 2 sezonów
82% kumulatywny odsetek wszystkich wykonanych w aplikacji zadań