W 2015 roku firma Orange wdrażała nową strategię działania na kolejnych 5 lat, obejmującą pięć filarów: Customer, Value, Connectivity, Efficiency i Team. Celem wdrożenia nowej strategii było zbudowanie kultury feedbacku, uproszczenie wewnętrznych procesów i zbudowanie nowych postaw u niemal 20 tys. pracowników. W efekcie firma miała działać sprawniej i być bardziej efektywna biznesowo.
Stworzyliśmy aplikację Miasto Orange - jej głównym założeniem było wdrożenie strategii Orange do wszystkich pracowników poprzez mechanizmy współpracy i zespołowy proces uczenia się. Cały proces był podzielony na rundę wprowadzającą i 5 dwumiesięcznych rund zogniskowanych wokół 5 filarów nowej strategii. Strategiczny wymiar działań podkreślała koncepcja sponsorów rund - każdemu z kolejnych etapów patronował jeden z członków zarządu Orange.
W ramach każdej rundy pracownicy realizowali zespołowo szereg zadań łączących aktywności on-line i off-line. Zespoły m.in. definiowały wspólnie dobre praktyki obsługi klienta, tworzyły własne materiały promocyjne, generowały pomysły na nowe usługi, a nawet nagrywały filmy wideo promujące ofertę Orange wśród potencjalnych klientów. Każdy z sezonów kończył się uroczystą galą - zespoły, które osiągnęły w aplikacji najwyższe wyniki, były zapraszane do świętowania w Miasteczku Orange. Roczny proces zakończył się galą zorganizowaną na wzór Oscarów, w czasie której Zarząd Orange wręczał nagrody.
Osiągnięte cele: przeszkolenie wszystkich pracowników - wdrożenie strategii na poziomie całej organizacji
1 600 zadeklarowanych spotkań wokół strategii, 529 wypracowanych przez zespoły dobrych praktyk
343 wypracowane pomysły na nowe usługi
2 100 zespołów zgłoszonych w aplikacji, 60% zespołów aktywnych w każdej rundzie, 775 filmów o ofercie Orange stworzonych przez zespoły