Bank stał przed wyzwaniem wdrożenia nowych standardów obsługi klienta oraz nowego systemu Customer Relationship Management (CRM) w całym zespole sprzedażowym liczących blisko 20 tysięcy rozsianych po całej Polsce pracowników. Cykl szkoleń dla całej sieci sprzedaży zaplanowany był na 5 miesięcy w modelu zespół po zespole. Stwarzało to ryzyko zapomnienia treści szkoleniowych przez pierwszych przetrenowanych do czasu uruchomienia programu oraz trudność w retencji wiedzy. Ze względu na swoją ogromną skalę cały proces mógł okazać się nieskuteczny.
Uruchomiliśmy platformę, która była bezpośrednim wsparciem procesu szkoleniowego przez 24 miesiące. Skupiliśmy się w niej na budowaniu nowych kompetencji sprzedażowych oraz skutecznym wdrożeniu nowego systemu CRM. Zaprojektowaliśmy i wykorzystaliśmy dedykowane mechanizmy szkoleniowe, które zwiększyły efektywność całego procesu:
Osiągnięte cele: skuteczna retencja wiedzy - budowa nowych kompetencji - zmniejszenie kosztów szkoleń stacjonarnych
1,5 mln wykonanych przez pracowników jednorazowych zadań oraz 3,5 mln zadań wykonanych w systemie retencji
300 zadań wykonanych na platformie grywalizacyjnej w przeliczeniu na jednego pracownika