Jak zwiększyć zaangażowanie w konsumenckim programie lojalnościowym?
Grywalizacja jednego z największych programów lojalnościowych w Polsce.
Branża:
Retail
Liczba graczy:
480 000

Cele

Celem projektu "CZUJESZ KLIMAT?" w ramach programu lojalnościowego Rossmann było stworzenie innowacyjnej grywalizacji, której głównym zadaniem było nie tylko bawić, ale przede wszystkim edukować i inspirować do świadomych wyborów zakupowych.

Przebieg

W czasie intensywnej przygody z grywalizacją w programie lojalnościowym Rossmann, uczestnicy mieli okazję odkrywać tajniki ekologii i zdobywać nagrody, angażując się w grę "CZUJESZ KLIMAT". Rezultaty tej inicjatywy przeszły wszelkie oczekiwania, dowodząc, że edukacja i zabawa mogą skutecznie zmieniać nawyki zakupowe.

Podczas trwania programu, uczestnicy zostali zaproszeni do wzięcia udziału w serii interaktywnych zadań związanych z ekologią. Grywalizacyjne questy dostarczały zarówno rozrywki, jak i wartościowej wiedzy, angażując Klientów na nowym poziomie.

Grywalizacyjne elementy oparte na storytellingu dostarczały uczestnikom informacji na temat produktów oznaczonych etykietą "CZUJESZ KLIMAT?". Questy edukacyjne stanowiły cenne źródło wiedzy o ekologicznych korzyściach poszczególnych produktów.

Efekty biznesowe

Zaangażowanie Użytkowników:

  • Wzrost liczby aktywnych graczy o 30% w porównaniu z okresem przed grywalizacją. Grywalizacja zaangażowała ponad 480 000 graczy. W tym 90,6% to kobiety, a największa grupa wiekowa to 20-25 lat.
  • Użytkownicy systematycznie uczestniczyli w grze, zdobywając punkty i odznaki.

Wzrost świadomości ekologicznej:

  • Uczestnicy zwiększyli swoją wiedzę o produktach przyjaznych środowisku. Gracze wykonali łącznie ponad 7,5 mln zadań edukacyjnych oraz zgłosili blisko 2 000 prac w wyzwaniach kreatywnych.

Klubowicze biorący udział w grze, spędzali średnio ponad 2x więcej czasu w aplikacji Klubu Rossmann w porównaniu do pozostałych użytkowników aplikacji.

Edukacyjne Wybory Zakupowe:

  • Wzrost zakupów produktów oznaczonych etykietą "CZUJESZ KLIMAT?" Odnotowaliśmy łącznie 0,5 mln realizacji scenariusza zakupowego w wyzwaniu sprzedażowym, w tym ponad 50% aktywnych graczy wzięło udział w co najmniej jednym wyzwaniu zakupowym produktów z etykietą CZUJESZ KLIMAT?
  • Klienci dokonywali bardziej świadomych wyborów z myślą o ekologii.

Pozytywne Opinie:

  • Rosnąca liczba pozytywnych recenzji od uczestników gry. 92% graczy oceniło aplikację na dobrze, bądź bardzo dobrze.
  • Użytkownicy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami w aplikacji. Przykładowe wypowiedzi to: "Dla mnie bomba!”, „Świetna aplikacja, która łączy naukę i zabawę.”, „Więcej misji! Są bardzo wciągające.”

Gra "CZUJESZ KLIMAT?" w programie lojalnościowym Rossmann przekroczyła granice typowej grywalizacji, stając się narzędziem edukacyjnym i inspirującym do zmiany nawyków zakupowych na bardziej zrównoważone. Sukces tej inicjatywy otwiera nowe perspektywy dla przyszłości programów lojalnościowych.

Startujemy?
Aktywuj demo już dziś!

Poznaj podstawowe funkcjonalności naszej aplikacji, aktywując swój indywidualny dostęp.
Samodzielnie wypróbuj naszą aplikację!
Przekaż nam dane, na które powinniśmy aktywować Twój dostęp do demo.
Super!
W ciągu kilku minut, na podany adres email, otrzymasz link do logowania w demo.
Oops! Coś poszło nie tak.
Wypełnij ponownie lub napisz do nas w zakładce Kontakt.